Total Pageviews

Thursday, December 24, 2009

Perginya seorang rakan sejawat

Hari ini 24/12/09 Khamis saya mendapat berita mengejut dan amat menyedihkan iaitu pulangnya ke rahmatullah Prof Madya Dr Mohd Khairi Saidin pensyarah Fizik,Fakulti Sains UTM. Saya sering berseloroh dan berbual bual dengannya ketika berjalan balik drp solat zohor dan asar di masjid UTM. Beliau seorang yg mudah bergaul dan disenangi ramai dgn sifatnya yg suka bertegur sapa dan banyak tersenyum. Lebih lebih lagi kami hampir sebaya dan telah berkenalan lebih kurang 30 thn sejak sama sama mula bertugas di UTM pada awal tahun 80'an dulu.

Selepas balik dari tanah perkuburan Alif di Tampoi, Johor Bahru tadi, saya terfikir fikir dan bermuhasabah diri bahawa apalah ertinya sangat hidup ini jika dalam masa tugas kita (khususnya bagi diri saya sendiri) yg rata ratanya sekitar 30/40 thn itu kita tidak dapat memberikan sumbangan yg semaksimum mungkin kpd kepentingan dan perkembangan Islam. Alangkah ruginya masa yg Allah kurniakan kpd kita.

Semoga Allah swt mencucuri rahmat keatas roh sahabat saya ini. Ameen

No comments:

Post a Comment