Total Pageviews

Friday, October 23, 2009

Perkenalan Diri

Tertarik dgn cara As-Syhahid Imam Hasan Al-Banna,pemimpin pertubuhan Ikhwan Muslimin memperkenalkan dirinya kepada orang ramai/masyarakat umum di Mesir:

" Saya adalah pengembara yg mencari kebenaran. Saya adalah manusia yg mencari erti sebenar kemanusiaan. Saya adalah seorang warganegara yg impikan sebuah negara yg dihormati,merdeka,tenteram dan hidup harmoni dibawah naungan Islam yg murni.

Saya hanyalah ibarat seorang yg memahami rahsia hidupnya. Justeru dia berseru bhw;solatku,ibadatku,hidupku dan matiku hanya untuk Allah swt, Tuhan sekelian alam,tiada yg mempersekutuiNya.Inilah yg diperintahkan kepada saya dan saya adalah salah seorang yg menyerah diri. Inilah saya, anda pula siapa"

Bayangkanlah betapa hebat dan kuatnya umat Islam jika setiap muslim (sekarang ada 1.3billion seluruh dunia pada thn 2009) memperkenalkan diri dan mengamalkan apa yg dikatakan itu.

No comments:

Post a Comment