Total Pageviews

Monday, October 12, 2009

Ketua R&D Musleh

Pada awal Ramadhan lepas Uzt Megat Amin Megat Mohd Noor, Pengerusi Pusat Pendidikan SRI-SMI (MUSLEH)telah menghubungi saya dan meminta jasa baik saya mengetuai bhg penyelidikan dan pembangunan (R&D) Musleh. Bhg ini bertanggungjawab menjalankan penyelidikan bagi penambahbaikan semua aspek sama ada aspek kurikulum, latihan guru, pengajaran dan pembelajaran,pengurusan sekolah dsb untuk semua sekolah rendah dan menengah dalam rangkaian Musleh (lebih kurang 30 buah sek ketika ini)di seluruh Malaysia. Tugas berbentuk sukarela ini adalah agak besar skopnya , agak mencabar dan memerlukan komitmen yg tinggi serta masa dan juga tenaga yg banyak (meeting pertama di Pejabat JIM Tmn Melawati, KL pd 2/11/09 ). Mungkin setelah mempertimbangkan pengalaman saya yg agak lama sebagai ahli Lembaga Pengelola Sek Hidayah Johor Bahru, beliau merasakan saya boleh menyumbang sesuatu.

Dengan rasa rendah hati dan dgn niat tulus ikhlas hendak memberi sedikit sumbangan ala kadarnya kpd usaha memperkasakan pendidikan Islam/tarbiah islamiyah dlm usaha membentuk generasi yg soleh wa musleh, saya menerima tugas yg diamanahkan ini dan senantiasa memohon taufik dan hidayah serta keberkatan Allah swt jua. Semoga segala usaha ini akan dikira sbg amal jariah yg akan memberatkan timbangan amal saya ketika bertemu Allah di akhirat nanti. InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment