Total Pageviews

Saturday, October 17, 2009

Berita kematian biras

Pada pagi subuh 17/10/09, ketika saya sedang bersiap siap ke Masjid Senai untuk solat subuh, saya dan isteri mendapat berita dari kakak ipar di Hospital Kangar mengenai kematian biras saya Hj Hashim Abd Hamid (59 tahun). Saya terus bergegas ke airpot Senai mendapatkan tiket untuk flight terus dari JB ke Penang dan kami berdua tiba dikampung kami iaitu Kg tebing, Jitra, Kedah dgn teksi pada sebelah petangnya.

Pemergian ke rahmatullah abg Hashim ini amat dirasakan oleh semua ahli keluarga khususnya anak anak kami(5 orang) yg memang rapat dgn beliau lantaran sikap kebapaan yg istimewa yg ada padanya. Beliau sentiasa mengambil berat mengenai kebajikan dan kesejahteraan semua ahli keluarga termasuklah juga dgn kami sekeluarga. Memang sukarlah nak dicari ganti watak istimewa sepertinya dan budi baik kepada kami semua sejak lebih kurang 27 tahun saya bergaul bersama dgnnya.

Semoga pemergian beliau buat selama lamanya itu menjadi ikhtibar kepada kita semua bahawa hidup didunia ini hanyalah sementara waktu dan kehidupan di akhirat jugalah yg kekal abadi . Marilah kita sama sama mendoakan agar rohnya sentiasa dirahmati Allah swt dan berada bersama sama roh hamba hambanya yg soleh. Ameen.

No comments:

Post a Comment