Total Pageviews

Wednesday, February 10, 2010

Penilai Agensi kelayakan Malaysia(MQA)

Tanpa disangka sangka dua tiga lepas saya telah menerima sepucuk surat dari Ketua Eksekutif MQA Dato' Dr. Syed Ahmad Hussein bertarikh 29/1/10 melantik saya sbg ahli panel penilai bidang pendidikan bagi tempoh tiga tahun. Tanggungjawab ini adalah sbg penilai program akademik IPTA/IPTS termasuk memantau perjalanan program, kemudahan pendidikan yg ditawarkan samada mematuhi atau tidak standard kualiti yg telah ditetapkan. Saya pun tidak pasti siapakah yg mencadangkan nama saya, cuma saya terfikir kemungkinan besar oleh Pengarah Kualiti Akademik UTM Prof Madya Dr Abd Samad Ismail yg nampaknya yakin dgn beberapa pengalaman saya selama ini dlm beberapa aktiviti dan J/Kuasa Kualiti di UTM.

InsyAllah saya akan cuba melaksanakan tugas yg berat dan mencabar ini sedaya upaya saya dan berharap pengalaman ini saya akan dapat tumpahkan untuk meningkatkan lagi kualiti pendidikan di Hidayah dan rangkaian MUSLEH yg lain. Moga diredai dan diberkati Allah swt jua.

No comments:

Post a Comment