Total Pageviews

Friday, February 26, 2010

Aktiviti JIM Kulai Jaya

Alhamdulillah semalam 22/2/2010 bertempat dirumah akh Dr Ismail Mat Amin Tmn Senai Utama, kami telah dapat mengadakan MAD JIM Kulai Jaya dgn memilih barisan AJK baru yg diketuai oleh Uzt Ajmain Safar. Uzt telah mengingatkan/menyoal/menyeru kami tentang beberapa perkara penting spr berikut:

1. Adakah kita orang yg berkerja dan berbakti untuk Islam ? sentiasa berlumba lumba dlm urusan akhirat? kerana org yg paling hampir dgn Allah swt ialah mereka yg paling memberi menfaat kpd org lain.

2. Sesaorang dae' tidak pernah kenal penat lelah, tidak ada waktu istirehat atau bermalas malas . Mereka sentiasa mencari kesenangan akhirat melalui kelelahan kerja amal didunia.

3. Kalau hidup kita tidak disibukkan dgn kerja atau urusan yg besar natijahnya kpd Islam kita pasti disibukkan pula dgn pelbagai urusan kecil dan remeh temeh yg tidak bermenfaat yg lain.

4. Jawatan dlm organisasi hanyalah formaliti shj, amal yg ikhlas adalah ukuran sebenarnya.

5. Marilah kita jadikan penggabungan kita dlm J ini sbg satu laluan/platform/medan untuk kita sama sama menggerakkan kerja dakwah secara berorganisasi dan terancang khususnya di Kulai Jaya ini, InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment