Total Pageviews

Monday, July 25, 2011

CERAMAH KERJAYA OLEH IRDA DI HIDAYAH

Pada 23 julai 2011 pelajar pelajar SMIH sangat bertuah kerana dikunjungi sendiri Naib Presiden Kanan Perbadanan Pembangunan Wilayah Iskandar En Nor Hisham Husein untuk memberi taklimat mengenai prospek kerjaya yg menarik dlm pelbagai bidang dan sektor IRDA yg sedang berkembang pesat ketika ini.

Sebagai pengerusi LPH saya amat berterima kasih dgn kerjasama ini dan berharap jalinan hubungan ini dapat diteruskan lagi dimasa depan. Dalam ucapan aluan saya mengingatkan pelajar agar belajar bersungguh sungguh dan rebutlah peluang setelah tamat pengajian nanti untuk membina kerjaya mereka di IRDA ini. Tunjukkanlah akhlak yg baik,pekerja yg soleh lagi musleh yg merupakan trademark pelajar dan keluaran sekolah Islam ini.

En Nor Hisham juga menyarankan agar dibuang sifat rendah diri yg tidak bertempat khasnya dalam kalangan pelajar melayu lebih lebih lagi lepasan sekolah berteraskan agama spr Hidayah ini. Anda mestilah mempunyai jati diri dan daya saing yg tinggi untuk bekerja dlm sektor swasta yg banyak terdapat di wilayah IRDA ini.

Semoga bekas pelajar Hidayah membawa imej Islam yg baik dan menjadi contoh teladan kpd masyarakat umum yg lain.

No comments:

Post a Comment